קבוצת הכנה לכיתה א'

הצעות מעסקים מחוץ לבארותיים ועולש • כניסות

קבצים מצורפים:

סילבוס

מטרות הקבוצה ורשימת ציוד

סילבוס- קבוצת הכנה לכיתה א'

אוכלוסיית היעד: ילדי גן חובה אשר עולים לכיתה א'.

מספר ילדים מקסימלי לקבוצה: 5 ילדים

משך הקבוצה: אפשרות א'- 9 מפגשים בני שעה, אחת לשבוע.

                         אפשרות ב'- 6 מפגשים בני שעה וחצי, אחת לשבוע.

מחיר: 800 ש"ח לילד לכל המפגשים.

מנחת הקבוצה: ענת בן דרור, מרפאה בעיסוק מתמחה בתחום התפתחות הילד.

מטרות הקבוצה :

·          הסתגלות למסגרת .

·          התמודדות עם האתגרים אליהם חשוף הילד בשנה הראשונה בבית הספר

·          לקיחת אחריות לגבי הלימודים וכל הכרוך בכך .

התכנים הנלמדים בקבוצה:

·          התארגנות ושימוש בחפצים כגון ילקוט, מחברת וכלי כתיבה.

·          מעקב אחר הוראות מורכבות

·          אסטרטגיות למידה: סריקה, השוואה, העתקה מהלוח

·          מודעות לפשה כתובה

·          לימוד לקיחת אחריות על שעורי הבית והבאת הציוד המתאים

·          מיומנויות חברתיות: המתנה לתורף הצבעה, בקשת עזרה, הצטרפות למשחק, עבודה בקבוצה.

הציוד הנדרש:

·          קלסר ובו 9 או 6 ניילוניות (בהתאם למספר המפגשים).

·          מחברת 10 שורות או מחברת חכמה

·          קלמר ובו- עיפרון, מחדד, מחק, מספרים, דבק סטיק, סרגל קטן וצבעי עיפרון

·          בקבוק מים

 

אפשרות א'- 9 מפגשים:

מפגש 1:
היכרות: ציפיות וחששות מכיתה א', ההבדל בין בית ספר לגן. היכרות עם הקלמר והקלסר, למידה וכתיבה של הספרה 1.

מפגש 2:
התארגנות עם חפצים: התאגנות עם הציוד בילקוט ובקלמר. למידה וכתיבה של הספרה 2

מפגש 3:
התארנות במרחב: התארגנות במחברת ומעקב אחר הוראות מילוליות מורכבות, עבודה עם סרגל, למידה וכתיבה של הספרה 3.

מפגש 4:
מודעות לשפה כתובה: ההבדל בין אות, מילה ומשפט. תשומת לב לרווחים. למידה וכתיבה של הספרה 4.

מפגש 5:
ויזו מוטוריקה: העתקת מילים בעלות 2 אותיות, תרגול סריקה חזותית, למידה וכתיבה של הספרה 5.

מפגש 6:
התמצאות במרחב: עבודה עם "מפת בית הספר" התנהלות במרחב בית הספר, הפסקת אוכל, שירותים, הכרת המבנים השונים בבית הספר (הכיתה, חדר המורים, מגרש הספורט וכדומה), דיון על התנהגות בזמן ההפסקות ודרכי התקשורת עם הצוות החינוכי והילדים, המשך תרגול סריקה חזותית, למידה וכתיבה של הספרה 6.

מפגש 7:
ניתוח ועיבוד נתונים ממספר מקורות מידע: עבודה עם מטריצה, תרגול תפיסה כמותית, למידה וכתיבה של הספרה 7.

מפגש 8:
תרגול משולב: ניתוח ועיבוד נתונים, סריקה, זיהוי אותיות וויזו מוטוריקה (כתב סתרים), תרגול הספרה 8.

מפגש 9:
מסיבת סיום. חוויות מההשתתפות בקבוצה, ציפיות מהחופש/ מכיתה א'.

 

אפשרות ב'- 6 מפגשים:

מפגש 1:
היכרות: ציפיות וחששות מכיתה א', ההבדל בין בית הספר לגן. היכרות ראשונית עם הקלמר והקלסר,למידה וכתיבה של הספרה 1,2.

מפגש 2:
התארגנות עם חפצים: התארגנות עם הציוד בילקוט ובקלמר. איך מתמודדים עם חוויה של "לבד" במקום גדול. למידה וכתיבה של הספרה 3,4

מפגש 3:
התארגנות במרחב ובמחברת, הבנת ההבדלים בין אות, מילה ומשפט. למידה וכתיבה של ספרות 5,6.

מפגש 4:
תרגול סריקה חזותית והעתקת מילים בעלות 2 אותיות, התמצאות במרחב עם "מפת בית הספר"- התנהלות במרחב בית הספר, הפסקת אוכל, שירותים, הכרת המבנים השונים בבית הספר (הכיתה, חדר המורים, מגרש הספורט וכדומה), דיון על התנהגות בזמן ההפסקות ודרכי התקשורת עם הצוות החינוכי והילדים. למידה וכתיבה של הספרות 7,8.

מפגש 5:
ניתוח ועיבוד נתונים ממספר מקורות מידע: עבודה עם מטריצה, תרגול תפיסה כמותית, למידה וכתיבה של הספרות 9,10.

מפגש 6:
תרגול משולב: ניתוח ועיבוד נתונים, סריקה, זיהוי אותיות וויזו מוטוריקה (כתב סתרים), מסיבת סיום- חוויות מהקבוצה, ציפיות וחששות מכיתה א'.

 

המון תודה,
ענת בן דרור,
מרפאה בעיסוק.